Vores handelbetingelser varierer alt efter om du har foretaget et køb via vores webshop eller om du har foretaget en ordreproduceret handel. Derfor har vi inddelt vores handelsbetingelser under overskrifterne "Ordreproduceret" og "Webshop".
Har du spørgsmål kan du altid kontakte os på telefon eller email.
Handelsebetingelser for bestilling til hold
Der er ikke indgået en bindende købsaftale, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra CHOPAR.
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende pris. Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes.
Der tages forbehold for:
• Valutaændringer
• Force majeure
• Leveringssvigt
• Afgiftsændringer
• Udsolgte varer og trykfejl
Ved ordre på 20.000kr eller derover forudfaktureres 30% af ordrebeløbet til betaling inden for 5 dage. Resten af ordrebeløbet faktureres med 8 dages betalingsbetingelse, beregnet fra afsendelsesdagen af dine varer.
Ved ordre under 20.000kr faktureres ordrebeløbet med 8 dages betalingsbetingelse, beregnet fra afsendelsesdagen af dine varer.
Alle varer hos CHOPAR er kvalitetsvarer. Hvis der mod forventning skulle være en fejl eller en mangel ved en vare, skal du naturligvis kontakte os. Vi vil gøre alt for at afhjælpe reklamationen, og du vil som udgangspunkt få repareret eller ombyttet varen.
Ordreproducerede varer kan som hovedregel ikke ombyttes. Er der fejl i ordren, vil vi i samspil med dig finde årsag til fejlen og dermed blive enige om en løsning der tilfredsstiller begge parter. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 uger anses reklamationen altid for værende rettidig.
Vi giver fra CHOPAR ingen garanti for glimmer, sten, pailetter, blonde, net og lign.
Alle vores dragter har en tolerance på +/-2 cm.
Kan varen ikke repareres skal der syes en ny. Vi gør alt for, at det bliver gjort hurtigt, men da det er ordreproducerede varer, skal der forventes ventetid alt afhængig af varens art og antal. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og at mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.
Ved ordreproducerede varer er leveringstid som hovedregel 8 uger fra afgivet ordredato. Der henvises altid til ordrebekræftelsen, som du modtager fra CHOPAR.
Køber faktureres for den aktuelle fragtpris.
Ønsker du at få lavet specialdesign af enten gymnastiktøj eller jakker gælder følgende regler:
1. Ordren skal være på min. 15 stk.
2. Prisen for udvikling fastsættes, når vi kender opgavens omfang. Kontakt os med dine ønsker for at få oplyst en pris.
3. Du har mulighed for at få prøvesyet et eksemplar af dit design. ønskes mere end én opsyet prøve koster dette 700,- pr. del.
CHOPAR har ejerskabet af den første opsyet prøve.
CHOPAR har rettighederne på alle modeller inkl. specialdesigns
Individuel tilpasning med +/- på ben- eller ærmelængde. Dette omfatter en tillægspris
Hvis der er tale om ordreproducerede varer produceret specifikt til dit hold, så kan det ikke lade sig gøre at afbestille en vare eller reducere antallet af enheder. Hvis der er tale om en lagervare i en lagerført farve, så kan det i enkelte tilfælde lade sig gøre at afbestille ordren, men alle afholdte omkostninger til produktion af enhederne blive faktureret.
Som en del af vores service kan du til den samme sæson som din hovedordre, efterbestille helt ned til et enkelt styk af din ordreproducerede vare. Ved sublimationsdragter er minimumsantallet dog 3 styk. Ordren vil blive behandlet som en helt ny ordre mht. leveringstid, fragt, pris m.m. Der tages dog forbehold for udsolgte materialer. Produktionsprocessen ved enkelt styk er dog meget omkostningsfuld, hvorfor der skal forventes en merpris på min. 20% pr. styk ift. 6 – 15 stykprisen. Ved enkelte varetyper, som eksempelvis sublimerede varer vil pristillægget være højere. Forhør om priser og muligheder hos CHOPAR.
CHOPAR forbeholder sig fuld ejendomsret med de dertilhørende rettigheder over varen indtil endelig betaling er sket.
Transportskader skal omgående anmeldes til fragtmanden eller postvæsenet. Er det på forhånd aftalt med transportøren, at varen må stilles uden kvittering, er CHOPAR uden ansvar, hvis varen skulle forsvinde eller være beskadiget.
Skulle leveringen være forhindret helt eller delvist pga. force majeure, fritager det CHOPAR for ethvert ansvar. Under force majeure henhører bl.a. arbejdskonflikter, krig, borgerkrig, blokade, afspærringer, transportforsinkelser, politiske uroligheder, statsindgriben, mangel på drivmidler, eller andre yder omstændigheder som påvirker levering.
CHOPAR’s bistand til køber eller købers rådgiver med teknisk rådgivning er alene at betragte som retningsgivende og uden ansvar fra CHOPAR.
Medarbejdere hos CHOPAR er ikke ansvarlige for at dragternes design overholder gældende konkurrenceregler.
For skade på person eller ting, der er følge af mangler eller fejl ved leverede produkter, hæfter CHOPAR kun i det omfang, ansvaret i henhold til ufravigelig lovning pålægges CHOPAR.
CHOPAR påtager sig dog i intet tilfælde ansvar for driftstab, tidstab, avancetab eller andet indirekte tab.
CHOPAR udvikler løbende produkterne for at være på forkant med udviklingen. Derfor tages forbehold for ændring af modeller, sortiment, farver og priser, som er i vores kataloger og hjemmeside.CHOPAR har rettighederne på alle modeller inkl. specialdesigns
Handelsebetingelser for Webshop
Der er ikke indgået en bindende købsaftale, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra CHOPAR.
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende pris. Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes.
Der tages forbehold for:
• Valutaændringer
• Force majeure
• Leveringssvigt
• Afgiftsændringer
• Udsolgte varer og trykfejl
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos CHOPAR's grossister og underleverandører.
Vi gør opmærksom på, at vi sender ordrer, når de er komplette. Det vil sige, at hvis du har bestilt varer med senere levering, vil ordren leveres samlet efter denne dato. Datoen vil fremgå af ordrebekræftelsen under den vare med senere levering.
Har du valgt afhentning af en ordre på vores adresse, vil du modtage en mail eller en sms, når ordren er klar til afhentning.
Du kan bestille og betale online via:
Dankort
MobilePay
MasterCard
Visa
Faktura (Ved bestilling til virksomhed eller forening)
Alle varer hos CHOPAR er kvalitetsvarer. Hvis der mod forventning skulle være en fejl eller en mangel ved en vare, skal du naturligvis kontakte os. Vi vil gøre alt for at afhjælpe reklamationen, og du vil som udgangspunkt få repareret eller ombyttet varen.
Ønsker du at returnere varen pga. reklamation eller fejllevering, bedes du udfylde og medsende vores returseddel sammen med din vare. Varer der returneres på efterkrav, eller sendes uden porto nægtes modtaget af CHOPAR, medmindre der foreligger en aftale herom. Se returseddel nedenfor.
Du har iht. købeloven 2 år reklamationsret. Som udgangspunkt vil du få repareret varen, hvis varen er påført synlig fabriksfejl. Kan varen ikke repareres vil den blive ombyttet til en ny vare i samme størrelse og model. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og at mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.
Vi giver fra CHOPAR ingen garanti for glimmer, sten, blonde, net og lign.
Alle vores dragter har en tolerance på +/-2 cm.
Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du indenfor 30 dage anses reklamationen altid for værende rettidig.
CHOPAR tilbyder 30 dages fuld returret gældende fra den dag, du modtager varen. Varen returneres naturligvis ubrugt og i samme stand som ved modtagelsen. Varer med eventuelle pletter eller lugt (af eksempelvis røg) tages ikke retur.VIGTIGT: Varen tages kun retur, når alle mærkater er intakte og stadig sidder på varen. Dette sikrer dig som kunde, at du altid modtager en vare som er ubrugt.Det er købers ansvar og omkostning at returnere en vare. Alle produkter, der returneres, skal være forsvarligt indpakket.
Ved brug af den vedlagte returlabel, fratrækkes der automatisk 49kr. fra din refundering. Penge føres automatisk tilbage til det kort, der er betalt med. Ønsker du en eller flere varer i anden størrelse, skal disse bestilles på en ny ordre på webshoppen.
Returpakker sendt til pakkeshop accepteres ikke - den returpakke skal sendes til vores adresse medmindre andet er oplyst på den vedlagte returseddel.
Varer med påført logo/tryk tages som udgangspunkt ikke retur. Dette kan være varer med klubspecifikke logoer eller varer med eventlogo på.
Vigtigt: Husk at udfylde returseddel.
Ikke afhentede pakker refunderes til samme konto, som der er betalt fra. Der tages et håndteringsgebyr på 100kr. for ikke-afhentede pakker.
Ved webshopbestillinger af lagervarer bliver varerne sendt indenfor 1-2 dage medmindre andet er oplyst.
Da vi, hos CHOPAR, sælger udvalgte bestillingsvare kan disse have længere leveringstid. Dette vil være markeret på produktet.
Køber faktureres for den aktuelle fragtpris.
Har du valgt afhentning af en ordre på vores adresse, vil du modtage en mail eller en sms, når ordren er klar til afhentning.
CHOPAR forbeholder sig fuld ejendomsret med de dertilhørende rettigheder over varen indtil endelig betaling er sket.
Transportskader skal omgående anmeldes til fragtmanden eller postvæsenet. Er det på forhånd aftalt med transportøren, at varen må stilles uden kvittering, er CHOPAR uden ansvar, hvis varen skulle forsvinde eller være beskadiget.
Skulle leveringen være forhindret helt eller delvist pga. force majeure, fritager det CHOPAR for ethvert ansvar. Under force majeure henhører bl.a. arbejdskonflikter, krig, borgerkrig, blokade, afspærringer, politiske uroligheder, statsindgriben, mangel på drivmidler, naturkatastrofer eller andre yder omstændigheder som påvirker levering.
CHOPAR's bistand til køber eller købers rådgiver med teknisk rådgivning er alene at betragte som retningsgivende og uden ansvar for CHOPAR.
For skade på person eller ting, der er følge af mangler eller fejl ved leverede produkter, hæfter CHOPAR kun i det omfang, ansvaret i henhold til ufravigelig lovning pålægges CHOPAR.
CHOPAR påtager sig dog i intet tilfælde ansvar for driftstab, tidstab, avancetab eller andet indirekte tab.
CHOPAR udvikler løbende produkterne for at være på forkant med udviklingen. Derfor tages forbehold for ændring af modeller, sortiment, farver og priser, som er i vores kataloger og hjemmeside.
Personoplysninger bruges udelukkende i forbindelse med en ordre. CHOPAR behandler alle personoplysninger 100% fortroligt, og i overensstemmelse med persondataloven. Kreditkortoplysninger sender krypteret til PBS med en SSL forbindelse (Secure Socket Layer) Du kan kontrollere om du sender fra en sikker hjemmeside ved at se efter en hængelås nederst i din browser.
Mangler